Warto wiedzieć

Trening EMS staje się coraz popularniejszy. Nic dziwnego: w krótkim czasie i bez wielkiego wysiłku możesz osiągnąć wyniki, które poza EMS zapewni Ci jedynie długotrwały, ciężki trening na siłowni. A przecież w dzisiejszych czasach, gdy ważna jest każda minuta, wygospodarowanie czasu na wizyty w siłowni może być niezwykle trudne.

Trening EMS polega na stymulacji, impulsami prądu stałego i zmiennego o różnej częstotliwości, mięśni szkieletowych. Podczas jednego treningu wywołują one przeciętnie 150 razy więcej napięć mięśni, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego treningu siłowego.
Dzięki temu zaledwie 30-minutowy trening zapewnia rezultaty odpowiadające 3–4 godzinom treningu na siłowni, a jednocześnie nie powoduje nadmiernego wyrzutu kortyzolu.

W rezultacie trening EMS: poprawia kondycję, kształtuje sylwetkę, redukuje tkankę tłuszczową i cellulit, podkręca metabolizm oraz wzmacnia mięśnie głębokie, których osłabienie powoduje często spotykany ból pleców

Kto stosuje trening EMS?

Metoda EMS stosowana jest z powodzeniem w sporcie (bracia Klitschko, Usain Bolt, Jacek Gaworski, Marcin Gortat), fizjoterapii, NASA wykorzystuje ją do treningu kosmonautów, a armia USA w treningu swoich żołnierzy. Najwięcej klubów fitness oferujących trening EMS powstało do tej pory w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Czy EMS jest treningiem dla leniwych?

Zdecydowanie nie. Trafniejsze będzie stwierdzenie, że jest to trening dla osób zabieganych, które chcą zadbać o swoje zdrowie, kondycję i sylwetkę, a jednocześnie tryb życia i natłok obowiązków nie pozwala im na spędzenie kilku godzin w tygodniu w siłowni. Zdarza się, że osobom, które nigdy nie miały styczności z EMS wydaje się, że jest to rozwiązanie na miarę pasów odchudzających sprzedawanych przed laty w telezakupach, które obiecywały efekty od samego noszenia, a jedyne co gwarantowały to chwilową utratę wody podskórnej z brzucha. W EMS mamy realny trening oraz realne zmęczenie. Poziom treningu jest indywidualnie dostosowany do potrzeb i stopnia zaawansowania trenującego. Podczas 30 minut treningu można spalić do 500-600 kcal, następnie drugie tyle w ciągu kilku kolejnych godzin po treningu w wyniku zwiększonej po wysiłkowej konsumpcji tlenu (efekt EPOC).

Czy trening EMS jest bezpieczny?

Trening EMS jest całkowicie bezpieczny. Impulsy generowane podczas treningu są całkowicie bezpieczne, ponieważ ich parametry są identyczne jak impulsy generowane przez nasz mózg. Ponadto trening EMS nie obciąża stawów oraz kręgosłupa, ponieważ nie wykorzystuje się podczas niego obciążeń zewnętrznych. Jest to idealna alternatywa dla osób, których stan zdrowia nie pozwala na swobodny trening siłowy z wykorzystaniem „wolnych” ciężarów.

Czy każdy może korzystać z EMS?

Z treningu EMS, który związany jest z emisją impulsów elektrycznych, nie mogą korzystać osoby:

  • z rozrusznikiem serca, wadą serca, niewydolnością serca, arytmią;
  • chore na cukrzycę, nowotwory, gruźlicę, astmę, POChP, miażdżycę, ciężkie zaburzenia krwi, epilepsję, choroby neurologiczne lub z reakcjami alergicznymi skóry;
  • kobiety w ciąży;
  • z przepukliną pachwinową lub ścian jamy brzusznej;
  • z ostrym zakażeniem bakteryjnym lub wirusowym;
  • z gorączką lub krwotokami.

Jak wygląda strój do treningu EMS?

Trening EMS przeprowadza się w specjalistycznym stroju, który składa się z wygodnej, nie krępującej ruchów kamizelki, pasa biodrowego oraz opasek na uda i ramiona w których wbudowane są specjalne elektrody służące do stymulacji wszystkich grup mięśniowych. Każdy element stroju wyprodukowany jest z najlepszej jakości komponentów, a same elektrody pokryte są antybakteryjną powłoką. Pod ten strój zakłada się bieliznę treningową, w którą możesz się u nas zaopatrzyć – zapytaj nas o szczegóły.

Jakie są dowody na działanie EMS?

Z badań nad treningiem EMS przeprowadzonych na Uniwersytecie Bayreuth, Erlangen w Norymberdze oraz w Wyższej Szkole Sportu w Kolonii wynikają niezbite fakty:

  • 87% badanych odnotowało pozytywne efekty kształtowania sylwetki po 6 tygodniach treningów;
  • 89% badanych zaobserwowało znaczne zmniejszenie dolegliwości bólu pleców po 10 jednostkach treningowych;
  • wzrost ogólnej siły o 30% w 6 tygodni;
  • wzrost siły mięśni brzucha o 67%;
  • wzrosty siły mięśni głębokich (musclecore) o 73%;
  • wzrost wytrzymałości w treningu dynamicznym o 69% po 6 tygodniach.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej sprawdź stronę MIHA BODYTEC.